6 Beneficii ale produselor promotionale

Produsele promotionale sunt cea mai veche forma de publicitate. Se bazeaza pe o regula veche, pe o norma culturala, de reciprocitate – daca oferi ceva unei persoane, aceasta se simte indatorata sa dea ceva inapoi.

 

De regula, produsele promotionale sunt obiecte imprimate cu logo-ul sau mesajul companiei. Aceasta categorie de produse include articole folositoare, de uz zilnic sau pur si simplu decorative, care sunt folosite in programe de marketing, de educatie sau de comunicatie.

 

Exista patru categorii de produse promotionale:

  1. Cele care sunt oferite gratuit;
  2. Cele care sunt vandute, denumite si lideri de pierdere, dar de la care se obtine publicitate gratuita;
  3. Cele care sunt oferite ca si stimulente pentru anumite actiuni;
  4. Cadourile business, premii sau obiecte comemorative.

 

Unde poti folosi produsele promotionale ?

 

Produsele promotionale au o gama variata de utilizare. Se pot folosi doar ele, fara nimic altceva, sau pot fi integrate in campanii. Cele mai populare domenii de utilizare sunt legate de:

  • Cadourile business;
  • Relatiile cu angajatii;
  • Comunicare corporate;
  • Stimulente;
  • Targuri si expozitii.

Desigur, sunt si altele: campanii de vanzare si distributie, evenimente de strangere de fonduri, generarea de noi clienti, promovarea brandului, incurajarea loialitatii brandului, cercetari de marketing etc.

 

Ce poti folosi ca si produs promotional?

  1. Birotica: pixuri, creioane, brelocuri, cani, pahare, termosuri etc.;
  2. Obiecte business: suporturi de carti de vizita, huse de telefon (sau laptop), mape si serviete de piele etc.;
  3. Produse tipografice: agende, caiete, blocnotesuri, calendare, mape, carti de vizita etc.;
  4. Obiecte IT: powerbank-uri, stick-uri USB, ochelari VR etc.;
  5. Textile: tricouri, sepci, manusi, sacose etc.

 

Bineinteles, acestea sunt cele mai obisnuite categorii de produse. Desigur ca tu poti fi inventiv si poti folosi orice obiect doresti.

 

Este important de retinut ca este indicat ca produsul promotional sa aiba logo-ul companiei scris cat de cat subtil. Un produs cu logo-ul firmei scris mare, nu va fi la fel de eficient ca cel pe care logo-ul a fost imprimat cu o dimensiune mica. De asemenea, daca oferi produsul drept cadou, poti imprima numele persoanei careia i-l oferi, pentru un plus de personalizare.

 

Ce beneficii aduc produsele promotionale afacerii/companiei tale?

  1. Deschiderea cailor de comunicare

    De cele mai multe ori, oferirea unui cadou sau a unui obiect unei persoane promoveaza sentimentul ca acea persoana ar trebui sa rasplateasca, sa raspunda la acest gest. In ceea ce priveste produsele promotionale, a da un obiect de acest gen, indeamna acea persoana sa faca afaceri cu tine.

    Oferirea produselor promotionale este si o modalitate eficienta de a incepe conversatia cu un potential client. Poti sparge gheata si o poti implica pe acea persoana intr-o conversatie; deoarece i-ai oferit ceva, vor fi mai multe sanse ca el/ea sa asculte ceea ce ai tu de zis.

 

  1. Atragerea atentiei

    Sa luam in calcul targurile si expozitiile. Toata lumea care participa la astfel de evenimente vrea sa iasa in evidenta, iar produsele promotionale sunt o modalitate excelenta pentru a atrage atentia. Cel mai puternic cuvant in marketing este “gratuit”, asa ca de ce sa nu oferi obiecte gratis? Standul tau poate fi vizitat si de vizitatorii care se afla in partea opusa, daca vei oferi produse gratuit. Sa zicem ca X a primit un obiect promotional de la tine, iar acum se plimba prin targ. Lumea il vede si este curioasa de unde are acel obiect, prin urmare acestea vor pune intrebari, vor ajunge la tine si tu vei avea noi vizitatori.

 

  1. Eficienta pe perioade lungi de timp

    Publicitatea conventionala are, de obicei, o perioada de timp limitata. Reclamele TV pot fi difuzate pe o perioada de cateva saptamani, afisele stradale, cateva luni, si asa mai departe. Produsele promotionale sunt o forma unica de publicitate care are posibilitatea de a promova compania catre piete noi, pe o perioada nelimitata de timp.

    Sa ne gandim la ce sunt produsele promotionale: blocnotesuri, caiete, agende, calendare, pixuri, tricouri, brelocuri etc. Acest obiecte nu sunt costisitoare, nu sunt nici voluminoase; in schimb, sunt folositoare – pot fi utilizate cu usurinta in viata de zi cu zi, fiind expuse multor persoane pentru perioade indelungate de timp.

 

  1. Recunoasterea brandului

    Recunoasterea brandului presupune expunerea repetata a numelui brandului, sloganului sau a logo-ului. Unei persoane care vede in mod repetat acelasi lucru, ii va fi mai usor sa retina si sa isi aminteasca pe viitor detalii despre acel lucru.

    In acest sens ajuta produsele promotionale – clientii tai (si cei potentiali) vor fi expusi companiei tale de foarte multe ori, astfel ca ei vor avea capacitatea sa isi aminteasca de ea si dupa un timp indelungat.

 

  1. Expunere dezvoltata

    Dupa cum am precizat mai sus, promotionalele vin in ajutorul tau, a celui care vrea sa isi expuna compania la un public foarte numeros. Promotionalele au abilitatea de a ajunge la un public tinta din afara limitelor tale. Cele mai evidente exemple sunt date de pixuri, tricouri si agende, deoarece acestea sunt printre cele mai “purtate”, deci cele mai vizibile.

 

  1. Creeaza o imagine favorabila

    Reputatia pozitiva a unei companii poate fi destul de greu de dezvoltat, din punct de vedere al timpului. Insa promotionalele pot scurta aceasta perioada, deoarece oamenii pot fi impresionati de ideea de a primi ceva. Spre exemplu, poti oferi cadouri clientilor tai in fiecare sezon: primavara (1,8 martie, de Paste), vara (inainte de vacante), toamna (noul an scolar) si iarna (de sarbatori), si, bineinteles, de fiecare data cand tu consideri. In acest mod, imaginea companiei tale va fi din ce in ce mai pozitiva, iar clientii tai vor fi din ce in ce mai loiali.

    Produsele promotionale pot fi daruite si angajatilor care si-au atins targeturile sau care pur si simplu fac o treaba buna. Acestia, cel mai probabil, vor continua sa faca o treaba buna, ba chiar se vor stradui mai mult, in semn de apreciere pentru cadoul primit. 

 

Acestea fiind zise, iti amintim ca noi te putem ajuta in creearea unei identitati unitare a firmei tale – iti personalizam aproape orice material de care firma ta are nevoie. Rasfoieste aici catalogul si contacteaza-ne :).